Travel: Kroatië


Hey Allemaal,

Wat leuk dat je weer een blogbericht leest!  Omdat September al bijna halfweg is, probeer ik nog even te genieten van de laatste vakantiedagen. Maandag 19 september begin ik namelijk al aan het volgende academiejaar. Ik begin mijn 2de jaar journalistiek aan de Thomas More Hogeschool. Maar eerst nog eventjes dit: Ik ging eind Augustus naar Kroatië. Voor de eerste keer! 

Het begint toch stilaan te kriebelen om terug naar school te gaan. Eerlijk is eerlijk, we hebben toch al lang genoeg thuis gezeten. (Lees: bijna 3 volle maanden!) Ik zeker, want al mijn vriendinnen (écht allemaal) moesten leren voor hun herexamens. In Augustus ging ik er even op uit.

Igrane

Met mijn ouders en broer trok ik in Augustus naar het warme Kroatië. Ons vliegtuig landde in de provincie Split en van daaruit gingen we de bus op richting het dorpje Igrane. De 3 uur durende busrit was vermoeiend, maar in het hotel werden we meteen hartelijk ontvangen en kregen we een drankje aangeboden. Een paar dagen na de aankomst gingen we op verkenning.

Even een paar weetjes op een rij van het dorpje Igrane;
- Het strand is 1,5 km lang
- Er wonen maar 480 mensen
- Toerisme is de grootste factor van inkomst
(Ook al is er maar 1 hotel, de rest zijn allemaal appartementjes)


Igrane

Een paar dagen later bezochten we ook de stad Makarska. Het is een nabijgelegen stadje aan het Biokovo gebergte en ligt op 15 km van Igrane.


Biokovo gebergte 

Toen we in Markaska aankwamen zette zich een hevige wind op. Zoals je kan zien op de foto hierboven was de zee heel woelig. En ik... ik vloog bijna weg. (Nee serieus. Ik meen het.) De wind was zo sterk dat ik gewoon met mijn twee voeten op de grond moest blijven staan.

Bon. Dan heb ik dat ook eens meegemaakt. ;)




We wandelden ook rond het schiereiland Sveti Petar, waar een soort parkje is aangelegd. Het ligt aan het begin van de haven. Op het schiereiland is ook een vuurtoren te vinden, genoemd naar Sveti Petar, wat naar Sint Peter of Petrus (Eén van de 12 apostelen van Jezus) verwijst.

Svjetionik Sveti Petar (Vuurtoren Sint-Peter/Petrus)

Toen we helemaal naar boven waren gewandeld zagen we opeens heel wat sloten hangen. Ik "waande" me voor even in Parijs.




Mijn vakantie omschreven in puntjes
1. Zon (Het was er steeds tussen de 25 en 32 graden)
2. Rust (Igrane is de perfect locatie om uit te rusten bij zon, zee en strand)
3. Natuur (Het klimaat in Kroatië is uitnodigend voor zowel toeristen die zin hebben in een strandvakantie of een actieve vakantie. Door de vele bergen en bossen, is het ideaal om er wandelingen te maken, te fietsen of - uiteraard - te zwemmen in de zee.

Om maar een voorbeeld te geven; Deze foto's zijn genomen op dezelfde plaats.
(Enkel met een halve draai verschil) ;)





Ben jij al eens eerder geweest in Kroatië?
Wat vond je ervan? Laat het me zeker weten!


Tot de volgende keer!
The Comfy Creative 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je graag een berichtje achterlaten? Feel free :)