Festivalitis | Rock Werchter 2016 samengevat in 8 (hoogte)punten



Hey!

Dit jaar ging ik vier dagen naar Rock Werchter. Ik proefde er alle moctails, stond vanvoor bij mijn favoriete artiesten en ploeterde er door de modder. Wat zijn mijn hoogtepunten van deze editie? Ik lijst ze even op.


1. KluBC / Bazart




Dit jaar ging ik vaak naar KluBC (één van de twee tenten op Rock Werchter). In The Barn kon je me amper vinden. Vele van mijn favoriete artiesten speelden er een concert. Ik ging een kijkje nemen bij Lost Frequencies, Lapsley en Bazart! Yeppp you heard me! BAZART! Mijn favoriete band van het moment. Eindelijk kon ik hen live aan het werk zien... en wat waren ze goed! 

Bazart is een Antwerpse/Gentse band die hun muziek zelf omschrijft als 'Nederlandstalige Indie-Pop'. Hun nieuwste single 'Chaos' is eind juni uitgekomen. Benieuwd? Luister hier.
Laat me zeker weten wat jij er van vind. :)


2. De Lipton-stand

King Sunrise: op basis van Lipton icetea


Bij de Lipston-stand testte ik de twee moctails; King Sunrise en Coup d'amour.
Die laatste was op basis van Lipton Green en een soort grenadine. Hmmm omdat ik een echte zoetebek ben, vond ik deze moctail echt top! ;)


Coup d'amour: op basis van Lipton Icetea Green



3. De modder

Dit jaar werd er niet veel goeds voorspeld. De organisatie riep op om zeker regenlaarzen aan te doen omdat het festivalterrein er modderig bij lag. Dat deed ik zeker ook! Met een goei paar regenbotten kon je de modder trotseren. Niet meer uitkijken voor plassen of modder, gewoon GAAN. Geen tijd te verliezen als je al je favoriete artiesten wilt gaan zien. ;-)





4. Werchter playa

Het gevolg van het puntje hierboven is Werchter playa! 5500 ton zand werd er op de wei gedropt. Samen met nog eens 20 000 kubieke meter boomschors. Dat was eens iets anders... met regenlaarzen op een strand naar een festival. ;)


5. De weg naar de crew village

Ook dit jaar was ik weer paraat op Rock Werchter om er te werken. Als medewerker mag je backstage in de crew village rondlopen. De weg ernaar was - zoals vorig jaar - weer belicht met deze sfeerlichtjes. Zo schoon!










































6. Festivalbordjes van DeMorgen aka de spreekballon.

Dit jaar wou ik zeker eens zo'n bordje bemachtigen... wat ik er precies ging opschrijven was nog niet echt beslist. Misschien dat ik volgend jaar een beter plan moet hebben haha
Samen met een vriendin ging ik naar de main stage kijken naar James Bay.






Een woordspeling op James Bond... Nee? Ik moet toegeven dat er wel wat betere waren. :p
Al bij al, het optreden van James Bay was top!


7. Het weer

De eerste dagen was het regen afgewisseld met zon en wolken. De laatste dag was er weer eventjes hoop! 's Morgens viel er nog een bui, maar tegen de middag klaarde het helemaal op. Yes! Dat was weer genieten :)

en ik...


Ik hou er een kreeftachtig rode kleur op mijn gezicht aan over.


Dag 4 op Rock Werchter


8. Geweldige headliners


Ellie Goulding, Paul McCartney, Years&Years, Red Hot Chili Peppers, Editors, Macklemore & Ryan Lewis... en nog zoveel meer.

Like, what?!

Het was weer een top editie van Rock Werchter!

Paul Mccartney op de main stage op Rock Werchter


Op naar de volgende! Ik ga nu proberen om mijn zwart gat op te vullen (Tip: alle afleveringen van festivalitis herbekijken) Of doe zoals mij; de liedjes van Bazart op repeat zetten ;)


Was jij er ook bij? Vertel me zeker wat jou hoogtepunten waren van Rock Werchter 2016!
Welke andere festivals staan nog op jouw agenda deze zomer?

Liefs,

Amber van The Comfy Creative. 
(ps; Like je The Comfy Creative al op Facebook? De pagina van The Comfy Creative kan je hier vinden.)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je graag een berichtje achterlaten? Feel free :)