Lifestyle | Travel: Gran Canaria



Hey allemaal!
In de paasvakantie trok ik voor een weekje naar het zonnige Gran Canaria. Ik bezocht er 3 dorpjes, waaronder een stadje dat beschouwd wordt als het Venetië der Canarische eilanden en het strand der geliefden. Lees gerust verder. 

'Eindelijk een nieuwe blogpost' hoor ik jullie denken. Sorry! ik heb het nu suuuper-druk voor school. Wees niet getreurd, want er zijn ook nog veel blogberichten in aantocht voor The Comfy Creative. Als je mijn schrijfsels voor school eens wil lezen, mag je altijd mijn Wordpress-blog eens bezoeken. Feel free! ;)

De grotten van Taurito.

Playa Taurito.


Ik maakte nog even tijd om terug te blikken naar mijn vakantie naar Taurito. Met Pasen ging ik een week naar Gran Canaria, één van de 7 (bewoonde) eilanden. Samen met mijn ouders en mijn broer besloten we om uit te rusten in playa Taurito. De relatief kleine maar toch toeristische baai is gelegen vlak bij het stadje Mogán




Een foto die is geplaatst door Amberpg (@amberpg) op






Mogán wordt wel eens het kleine Venetië (La Venecia de Canarias) genoemd. Voornamelijk het gedeelte aan de kustlijn dan, want daar vind je Puerto de Mogán, een pitoreske jachthaven. Door haar kleurrijke huisjes, smalle grachten en vele bloemen doet het zeker denken aan het mooie Venetië. Dus een kleine zus of broer zeg maar.

Een super schattig dorpke dus. 

Muzikanten zorgden ook voor een mooi tafereel ten midden van het dorpsplein van Puerto de Mogán.


Achter een achtergrond van gekleurde huisjes zorgen muzikanten voor een leuke sfeer in de haven. 




Een foto die is geplaatst door Amberpg (@amberpg) op




Later bezochten we ook Puerto Rico en Playa de Amadores. Na een 10-minuten-durende-busrit kwamen we aan in Puerto Rico. Ik heb trouwens veel respect voor die buschauffeurs. Man, man, man... die haarspeldbochten! Maar bon. Puerto Rico dus. 

Vrij vertaald betekent Puero Rico, rijke haven. Net zoals Taurito en Mogán gelegen aan de zuidkust. Dit is zeker een voordeel, want daardoor is er amper kans op slecht weer (Yay!) Je kan wel zeggen dat Puerto Rico een beetje de 'centrale' badplaats is. Vanuit hier kan je de boot nemen naar Mogán en Arguineguín.


Puerto Rico.


Het 2 kilometer lange wandelpad dat Amadores verbindt met Puerto Rico is gebouwd op de rotsen.

Puerto Rico.

Via het wandelpad langs de dijk, gingen we richting Amadores. De zon brandde op onze rug. Na 2 kilometer kwamen we aan in het prachtige Amadores. In dit stadje vind je Playa de Amadores, letterlijk vertaald het strand der geliefden. Door het felblauwe water en het goudgele strand hangt er een heel exotische sfeer.



Het zicht op Playa Amadores vanaf het wandelpad. 



Verder genoten we vooral van de zon en het strand.
Ben jij ook op vakantie geweest? Laat het mij dan zeker weten of drop je blogbericht over je vakantie bij de reacties. :)


Liefs,
Amber van The Comfy Creative.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je graag een berichtje achterlaten? Feel free :)