Fashion | My favourite schoolbags (REVIEW)

Hoi hoi!

Nu school terug een tijdje bezig is, wou ik ook eens een blogpost maken over mijn favoriete schooltassen. In de middelbare school vond ik een rugzak altijd het makkelijkst. Ik fietste ook elke dag naar school, dus dan is de klassieke rugzak nog altijd de beste optie. Nu ik met de bus naar school ga, kan ik dus eens wat meer variëren.



Het eerste voorbeeldje is een Esprit-tas die ik al een paar jaar geleden gekocht heb. Met de bedoeling die tas te gebruiken in 'het hoger'. Ik vond het een mooie tas, vooral de zachte kleuren (beige/ bruin-grijs) spraken me aan.

Ik zet de voor- en nadelen eventjes op een rijtje:
Wat ik zeker een voordeel vind, is dat de tas heel goed sluit. De tas is afsluitbaar met een rits en nog een extra flap met magneet. Het is ook ideaal voor als je niet veel moet meenemen. bv. op een halve schooldag, als je gaat shoppen of een uitstap maakt.
Een nadeel is dan weer dat de handvaten niet zo 'lang' zijn. Daardoor is het niet mogelijk om de handtas aan je schouder te dragen. De verlengde riem is dan wel geen onnuttig accessoire. In tegendeel, doordat de tas aan de kleine kant is, is het veel makkelijker mee te nemen aan de schouderriem.


De tweede schooltas, is een exemplaar van H&M. Onlangs zag ik deze tas staan op de webshop en ik was meteen verkocht. Deze tas heb ik eind september gekocht, dus ze is nog steeds verkrijgbaar. Op de online shop kan de tas gekocht worden in 3 verschillende kleuren: zwart, lichttaupe en bordeauxrood. Ik koos voor de laatste optie. Bordeaux is sowieso één van mijn lievelingskleuren en natuurlijk ook hét herfstkleurtje bij uitstek.



© Hanne Wouters
Hierbij zet ik ook de voor- en nadelen op een rijtje.
De stevigheid van de tas is zeker een voordeel! Doordat de tas van heel sterke stof gemaakt is, kan het ook tegen een stootje. De kleur vind ik natuurlijk ook super! Bordeaux is namelijk veel unieker dan een basic zwarte handtas, toch? De schouderriem vind ik hier ook voordelig aan. De studs aan de onderkant zijn zeker niet onnuttig. Zo gaat je tas aan de onderkant minder snel vuil worden.
Een nadeel is dan weer dat je de tas niet volledig kunt afsluiten. Enkel in de ritssluitingen kan je dingen steken, en daarna aflsluiten. Dus niet zo handig als het regent...

© Florence Wijnen




Reactie van lezer
Lezeres Gudrun liet me weten welke tas zij onlangs gekocht had. Ze was heel enthousiast toen ik haar zei dat ik al bezig was met het maken van deze blogpost!

Onlangs kocht ze een nieuwe schooltas. Ze was er zo ontzettend blij mee dat ze me een berichtje stuurde om het eventueel op m'n blog te zetten. Het gaat om de 'Grand Cabas Souple' van Pimkie.
"Ik ben er heel blij mee, er kan super veel in!" Aldus Gudrun. Op de vraag of er ook nadelen zijn aan de tas moet ze even nadenken. "Niet echt. Misschien als je de tas te vol laadt dat die een beetje te zwaar wordt, maar het is een vrij hoge tas dus dat zou moeten meevallen."
Grand Cabas Souple - Pimkie

Ze laat me ook nog weten dat het misschien niet echt nuttig is dat de handvaten op dezelfde hoogte staan als de rits langs de zijkant. Maar dat zijn maar details natuurlijk. Er wordt ook nog een lange gesp / schouderriem bijgeleverd, jij kan dan kiezen of je het al dan niet gebruikt.

Al bij al, voor slechts €25,99 is dit een koopje, toch?


Laat zeker weten in een reactie wat jouw favoriete schooltas is (of stuur me een berichtje zoals lezeres Gudrun).


Tot de volgende keer,
Amber van The Comfy Creative 























2 opmerkingen:

Wil je graag een berichtje achterlaten? Feel free :)